Реконструкція терміналу Міжнародного Аеропорту «Вінниця»
Вінниця - один із найстрімкіших у розвитку регіонів України. Місто Ідей не просто так стало гаслом для Вінниці. Чимало індустріальних парків, сучасних виробництв з іноземними інвестиціями побудовані і будуються в Вінницькій області. Звісно для такого міста необхідно оживити власний аеропорт. Зручна локація терміналу дозволяє за 30-40 хвилин дістатись до центру міста. Аеропорт має регулярні міжнародні рейси до Тель -Авів і Польщі, також в Египет, і регулярний рейс до Києва.
Зростаюча кількість перельотів надихнула місто на масштабний ремонт. Для чого були заказані проекти реконструкції злітної смуги і, власне, існуючий термінал Міжнародного аеропорту Вінниця. Концепцію реконструкції з урахуванням технологічних вимог і збереження існуючих габаритів будівлі довірили компанії «УВТ ГРУП» (UVT GROUP). Команда UVT GROUP має чималий досвід в проектуванні технологічно складних об’єктів і саме, терміналі аеропортів і обслуговуючих споруд.
Для початку проектних робіт було виконане сканування будівлі і створення детальної хмари точок, по якій виконання обмірна BIM модель. Безпосередньо проектування, починаючи із стадії Проект, виконується в BIM, в центральній моделі до якої підключені всі учасники проекту. Наразі виконана стадія Проект і документація готується для подачі в державну експертизу. Паралельно виконується Робоча Документація.
Реконструйований термінал матиме орієнтовну площу 11 000 м2. Реконструйоване бомбосховище, повне перепланування приміщень, надбудований третій поверх, окремий вхід для VIP персон і двоє гейтів для відправлення пасажирів. Термінал також матиме змогу приєднати телескопічні рукава, можливість розширення міжнародної зони без перепланування технологічного процесу.
За сучасними вимогами новий термінал відповідає класу А,В енергоефективності. Для досягнення чого були виконані низка заходів, а саме: утеплення фасаду і повна його заміна на сучасні утеплюючи матеріали і керамічне покриття, нове скління на базі фасадних систем Reynaers. Всі інженерні системи відповідають класу енергоефективності А,В, обладнання обладнано рекуператорами теплоти, застосовані повітряні теплові насоси, система кондиціювання VRV. Проектом передбачена сучасна система диспетчеризації та автоматизації BMS, на базі обладнання Siemens, яка має контролювати всі параметри температури, враховуючі різні робочі зони, роботу теплового пункту, роботу всіх систем інженерного забезпечення та протипожежного захисту.
Проект є унікальним, з виразним фасадом і сучасним інтер’єром. Для міста він стане візитівкою сучасних підходів у розвитку міста. Об’єкт має залізобетонний каркас, деякі панелі перекриття будуть демонтуватись для можливості надбудови 2-го і 3-го поверху. Проект виповідає класу наслідків СС3, розрахований на сейсмічність 7 балів. В складі проекту також запроектовані: насосна станція пожежного і питного водопроводу, сучасний паркінг, з місцями для електричних машин і благоустрій території.
Технологія аеропорту передбачає пропускну здатність багажної системи до 400 багажів на годину, термінал обладнаний всіма засобами протипожежного захисту, враховує вимоги людей з обмеженими можливостями і обладнаний необхідними медичними заходами. Планувальні рішення відповідають стандартам ІКАО, для розрахунку потоків людей по терміналу з урахуванням графіку завантаження терміналу по розкладу була використана індивідуально розроблена математична модель, а також модель для розрахунку евакуації людей при пожежі.
Дизайн інтер’єрів максимально проявляє металеві конструкції і бетонний каркас будівлі, при цьому лишаючись світлим і просторим. Обладнаний додатковими прозорими ліфтами, металевими сходами з довговічним покриттям. На стелі другого світла і над сходовими шахтами розташовані світлові ліхтарі які надаюсь додаткового освітлення в просторі приміщення і виконують функцію димовидалення, що дало змого уникнути великих повітропроводів димовидалення і компенсації. В будівлі передбачені VIP зали з сучасним затишним інтер’єром і конференц залом.
Проектні роботи, супровід робіт, дизайн інтер’єрів були виконані в єдиній BIM моделі, з застосуванням технологій BIM Management, виконується експлуатаційна модель будівлі, повний цифровий двійник, з генеральним планом, зовнішніми мережами, інтер’єрами.
Авторське право на проект належить головному архітектору проекту Агафонову Олексію В’ячеславовичу і ТОВ «УВТ ГРУП».